Met trots presenteren 8 afstuderende studenten van de master Fine Art van kunstacademie AKV|St. Joost hun eindtentoonstelling ‘the collection’ bij Greylights Projects in Brussel. ‘The collection’ is een verzameling individuele werken die tegelijk onderling verbonden zijn.

Beeld: Katrein Breukers, studio 2015

Greylight Projects is gehuisvest in een voormalig klooster. Daarvan maken de masters volop gebruik om hun eigen werk optimaal te presenteren. In de vele ruimten van het voormalige Brusselse klooster nodigen de werken de bezoeker uit om de diversiteit als een verzameling te beschouwen, met verbindingen en botsingen.

Tentoonstelling:

De opening van de tentoonstelling is op zaterdag 4 juli tussen 17.00 en 21.00 uur. Daarna zijn de werken tot 18 juli te bezichtigen. De tentoonstelling is open op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Studenten:

Danni van Amstel (NL), Katrein Breukers (NL), Giulia Cenci (IT), Katherina Heil (DE), Tyas Leeuwerink (NL), Maud Oonk (NL), Mohadeseh Rahimitabar (IR) en Maarten Spons (NL) in samenwerking met Ermias Kifleyesus (ET).

Locatie:

Greylight Project Space
Rue Brialmont 11, 1210 Sint Joost ten Node, Brussel / BE
www.greylightprojects.org

Curator: Petra Heck
Tutor: Thomas Bakker, Marjolijn Dijkman, Bas van den Hurk, Erik Hagoort and George Korsmit
Guest tutor: Emmanuel Lambion

Met dank aan Greylight Projects

Brusselse geschiedenis

De masterstudenten werkten eerder in de opleiding al in Brussel tijdens een collectieve 2-weekse master-in-residence in W.O.L.K.E. en presenteerden onlangs hun research bij B.R.E.W., een artist-run space voor hedendaagse kunst en onderzoek in diezelfde stad. De keuze voor Brussel als locatie voor hun afstudeertentoonstelling lag zodoende voor de hand.

De kunstenaars zijn tijdens hun opleiding getraind om met elkaar en met tutors en gastdocenten de meest uiteenlopende artistieke houdingen, strategieën en contexten te verkennen en toe te passen. De tentoonstelling die de masters in gesprek met curator Petra Heck hebben samengesteld, getuigt ervan dat eigenzinnigheid gevoel voor verbinding niet uitsluit.

Dit heeft in Greylights geleid tot “the collection”: een tentoonstelling als een elastisch amalgaam waar de bezoeker zelf al ronddwalend zijn of haar eigen weg in kan vinden. Langs het conceptuele en het impulsieve, langs het tastbare en het vergankelijke en langs het gestolde en het vloeibare.