Ordina en Avans Hogeschool onderzoeken een week lang met internationale studenten en docenten en studenten van Advanced Business Creation en Small Business & Retailmanagement hoe met nieuwe technologie de bank van de toekomst eruit gaat zien. Ze werken hierbij samen met innovatie-experts van Ordina. Aan deze International Innovation Week, die plaatsvindt van 18 tot en met 23 mei, doen 32 buitenlandse studenten en 8 professoren uit het buitenland mee.

Onder invloed van onder meer digitale technologische ontwikkelingen is de financiële sector sterk aan het veranderen. Consumenten willen mobiel kunnen bankieren en banken moeten daarvoor hun betalingsinfrastructuur en klantbediening aanpassen. Dat vraagt om innovatieve oplossingen. Tijdens de innovatieweek buigen studenten zich over enkele actuele innovatievraagstukken. Zo is een van de opdrachten wat nieuwe verdienmodellen voor banken kunnen zijn. Een andere groep studenten onderzoekt de vraag hoe met nieuwe digitale technologieën als big data en regelgeving over privacy de meest klantvriendelijke bank kan worden gecreëerd.

Organisator Tom Spanjaard van Avans Hogeschool is positief verrast over de grote diversiteit aan studenten. “Er zijn deelnemers uit Turkije, Finland, Denemarken, Italië, Portugal en België. Uit al deze landen komen ook experts naar Nederland. Zo krijgen de studenten masterclasses van onder meer Américo da Conceição Mateus, een toonaangevend auteur over innovatie en creativiteit en van Isil Senol, professor marketing en reclame”.

Stépan Breedveld, CEO Ordina: “Dit is een prachtig initiatief. Ordina gelooft in de kracht van duurzaam innoveren door samen met het bedrijfsleven, universiteiten, hogescholen, start-ups en kenniscentra tot co-creatie te komen. In de financiële dienstverlening verandert het klantgedrag momenteel ingrijpend door het gebruik van smartphone en tablet. Banken moeten inspelen op de mogelijkheden rondom het mobiele bankieren en met nieuwe businessmodellen komen, want nieuwe partijen staan klaar om de handschoen op te pakken.”

Over Ordina

Ordina is de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux met ruim 2900 medewerkers. Wij bedenken, bouwen en beheren ICT-toepassingen voor organisaties bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorg. Wij streven naar ICT die mensen écht verder helpt. ICT die er toe doet en die tot stand is gekomen zonder verspilling van middelen. Dat doen wij door samen met onze klanten duurzaam te innoveren. Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan NYSE Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2014 behaalde Ordina een omzet van EUR 367 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.com.

Over Avans Adavanced Business Creation

Avans Hogeschool verzorgt hoger beroepsonderwijs in 8 sectoren. Dit doet Avans op 9 locaties in Breda, Den Bosch en Tilburg. Avans heeft een levendig netwerk van studenten, docenten, lectoren en professionals. De International Innovation Week wordt georganiseerd door de opleidingen Advanced Business Creation en Small Business en Retailmanagement in ‘s Hertogenbosch. Advanced Business Creation is een unieke opleiding in innovatie, ondernemerschap en creativiteit.