Ruud Lubbers bezocht deze week Avans Hogeschool in Breda. De oud-premier gaf een presentatie over Earth Charter; een internationale verklaring over een meer rechtvaardige, duurzame en vreedzame wereldwijde gemeenschap. "Het is tijd om te stoppen met kletsen en tijd voor actie", meldde Lubbers fel tijdens het debat.

De oud-staatsman maakte dinsdag zijn opwachting tijdens de Future Fields bijeenkomst. Dit evenement had als thema: Circulaire Economie de Kracht van het Duurzaam Ondernemen. Naast Lubbers kwamen ook andere deskundigen aan bod. Zo was voormalig zakenvrouw van het jaar Anne-Marie Rakhorst te gast. En ook betraden lector Marleen Janssen-Groesbeek van het Avans Expertisecentrum Sustainable Business en oud-voorzitter van het Internationaal Monetair Fonds Johan Witteveen het podium.

Verantwoordelijkheid

Een goed gevulde collegezaal met studenten, docenten én professionals uit het werkveld debatteerden tijdens deze middag over diverse onderwerpen op het gebied van duurzaamheid. De belangrijke vraag of de verantwoordelijkheid van een meer duurzame wereld in Den Haag ligt of bij jezelf leidde tot een levendige discussie.

Future Fields

Future Fields is een interactief platform waar docenten, studenten en het bedrijfsleven rondom marketing, ondernemerschap en retail management kennis en ervaringen kunnen delen.