Een vakantie naar Yemen of werken in Zimbabwe. Is dat gevaarlijk, die verre vreemde oorden? Wat is wijsheid? De Academielezing van Avans Hogeschool gaat over het reizen naar en verblijven in landen met hoge veiligheidsrisico’s.

Ook internationaal opererende bedrijven en non-gouvernementele organisaties (ngo’s) hebben met tal van dilemma’s te maken. Blijft een Nederlands bedrijf zijn winstgevende activiteiten in Syrië voortzetten of trekt het zich terug? Accepteert een bedrijf een lucratieve order om tenten en prefabwoningen op te zetten in een vluchtelingenkamp van een door burgeroorlog verscheurd land zoals de Centraal-Afrikaanse Republiek?

Olympische Winterspelen

En dan de dreigementen geuit rond de Olympische Winterspelen. Als de door extremisten aangekondigde aanslag zich halverwege de Spelen voordoet, trekt de Nederlandse sporters-equipe zich dan terug? Of gaat die zo snel mogelijk over tot de orde van de dag? In de opleiding Integrale Veiligheid van Avans bestuderen studenten en docenten dit soort scenario’s.

Over de spreker

Martin van Vianen is voormalig commandant van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol en Global Security Manager van Royal Dutch Shell. Van Vianen, docent aan de opleiding Integrale Veiligheid van Avans Hogeschool, zal ingaan op bovengenoemde scenario’s en geeft duiding bij andere praktijksituaties. De hogeschooldocent neemt de toehoorders mee langs de besluitvormingsprocessen van zowel de Nederlandse overheid als die van een grote multinational. Er is ruimte voor inbreng en discussie vanuit de zaal.

Gratis bijwonen

Op woensdag 19 februari zijn belangstellenden van harte welkom om de Avans Academielezing gratis bij te wonen. Plaats: Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1, Breda.
Tijdstip: 19.30-21.00 uur. Aanmelden op www.avans.nl. Klik op: > Agenda > Academielezing
of via dit formulier

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u terecht bij de persvoorlichters van Avans Hogeschool, telefoonnummer 076- 5238656 of e-mail [email protected]