Als een ware tsunami bestormden bijna 300 basisschoolleerlingen vrijdagochtend Avans Hogeschool aan de Hogeschoollaan. De gehele dag stond dan ook in het teken van de Lego League 2013. De grote vraag: wie gaat er naar de Benelux-finale in Utrecht?

De Lego League editie 2013 op Avans Hogeschool in Breda kende vrijdagmiddag een spannende ontknoping. Dit jaar ging het team X-Landers van RKBS De Zonneberg uit Kruisland met de eerste prijs aan de haal. De basisschool is volgend jaar maart een van de regionale vertegenwoordigers in de Benelux-finale in Utrecht.

3 finalisten

De meeste klassen gingen naar huis met een prijs, maar uiteindelijk waren er 3 scholen die zich het gelukkigst mochten prijzen. Naast RKBS DeZonneberg gaan nog 2 andere basisscholen richting Uttrecht voor de Benelux-finale. Dat zijn het Mollerlyceum uit Bergen op Zoom dat tweede werd en KBS Laurentius uit Breda die eindigde op de derde plaats.

Heftige strijd

Ruim 250 leerlingen van twaalf verschillende basisscholen uit de hele regio West-Brabant bonden vandaag de strijd aan met elkaar in de regionale finale van de Lego League. De groepen namen deel aan diverse onderlinge wedstrijden, waarin zelfgebouwde robots allerlei opdrachten moesten uitvoeren.