Avans plaats gestegen in ranking meest duurzame hogeschool

Avans Hogeschool is dit jaar 1 plaats gestegen in de ranking meest duurzame hogeronderwijsinstelling van Nederland en staat nu zesde in het overall klassement onder universiteiten en hogescholen van de duurzaamheidsprijs SustainaBul. Avans eindigde onder de hogescholen als tweede.

Technische Universiteit Eindhoven behaalde de eerste plaats in de jaarlijkse competitie. Vorig jaar stond Avans op de eerste plaats onder de hogescholen. Dit jaar is het stokje overgenomen door Hogeschool Van Hall Larenstein.

AISHE

Avans investeert volop in duurzaamheid in de breedste zin van het woord: het belangrijkste is studenten opleiden met bewustzijn voor mens, milieu en welvaart. Avans timmert hard aan de weg op het gebied van duurzaamheid. Avans is de eerste hogeschool van Nederland die voor álle opleidingen een AISHE duurzaamheidscertificaat heeft behaald.

Uitreiking SustainaBul 2019 bij Avans

Volgend jaar organiseert Avans Hogeschool de Nationale Dag in het Hoger Onderwijs. Dan wordt de Sustainabul uitgereikt bij de Avanslocatie aan de Onderwisjboulevard in Den Bosch. De SustainaBul is de duurzaamheidsranglijst voor Nederlandse universiteiten en hogescholen. Een jury beoordeelt de onderwijsinstellingen op de integratie van duurzaamheid in hun onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. En op transparantie en communicatie hierover.

De instellingen leveren bewijs over hoe duurzaam ze bezig zijn aan de initiatiefnemer achter de ranglijst, Studenten voor Morgen. De organisatie gebruikt ieder jaar nieuwe inzichten om universiteiten en hogescholen scherp te houden en ze zo weer een stapje verder te brengen.

De SustainaBul werd dit jaar voor de zesde keer uitgereikt, tijdens de vierde Nationale Dag van Duurzaamheid in het Hoger Onderwijs.