Avans Academielezing: Regie over je eigen energie

We zitten midden in de energietransitie en duurzaamheid is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Om de omslag naar een duurzame samenleving te maken, is het noodzakelijk om minder energie te gebruiken, benodigde energie uit duurzame bronnen op te wekken en fossiele brandstoffen zo efficiënt mogelijk in te zetten. Tijdens de Academielezing op woensdag 18 april licht Jack Doomernik, lector Smart Energy bij Avans Hogeschool, de ontwikkelingen op het gebied van de energietransitie en de bijgaande uitdagingen toe.

Meld je hier aan voor de Academielezing.

CO2-loos in 2050

De komende decennia gaat het energiesysteem op de schop, met als streven om in 2050 nagenoeg CO2-loos te zijn.  Hoe dat precies gerealiseerd gaat worden is nog onduidelijk, maar het zal vrijwel zeker gepaard gaan met verdere elektrificatie van de maatschappij en met een veel groter aandeel variërende duurzame energiebronnen. Doomernik geeft tijdens de lezing tips hoe je zelf je energieverbruik kan verminderen.

Over de spreker

Jack Doomernik is als lector Smart Energy verbonden aan het Expertisecentrum Duurzame Innovatie van Avans Hogeschool. Daarnaast is hij als principal consultant verbonden aan Stork Asset Management Solutions in Utrecht. Jack Doomernik is opgeleid als elektrotechnisch ingenieur aan de TU/e. In 2008 rondde hij zijn master B2B marketing af bij Tias Business School en is in juli aan de Universiteit van Antwerpen gepromoveerd op het thema ‘Marktstrategieën van internationale High-Speed Rail vervoerders in de Europese markt’.

Avans Academielezing

Aanmelden kan via het aanmeldformulier. Inloop op 18 april om 19.00 uur met koffie en thee. Start lezing om 19.30 uur, einde om 20.30 uur.

De Avans Academielezing is voor iedereen met een honger naar kennis. De Academielezing vindt meerdere malen per jaar plaats bij Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1 te Breda en is gratis toegankelijk.