Academielezing: bitcoin, bluffer of blijver?

Er gaat geen dag voorbij of de media vermelden wel iets over de Bitcoin. In Nederland is er ontzettend veel belangstelling voor deze cryptomunt. Tijdens de Academielezing op woensdag 21 februari vertelt student Business Innovation Matthijs Harmsen over de basiszaken van de bitcoin. Wat is de “bitcoin” nu eigenlijk precies? Waarom is de bitcoin ooit bedacht en welke verhalen gaan daarover rond?

Cryptomunt

Inmiddels telt Nederland 17 fysieke bitcoin pinautomaten, waarvan 5 in Amsterdam en 2 in Eindhoven. Daarnaast is het mogelijk om op meer dan 100 plekken in Nederland met de cryptomunt te betalen. Steeds meer mensen raken geïnteresseerd in deze munt. Ook zijn de eerste bitcoinmiljonairs een feit.

Toch laat de waarde van de munt ook enorme pieken en dalen zien. De bitcoin daalt momenteel al weken na de piek van december. Welke rol speelt de bitcoin op dit moment in de wereld en welke andere cryptomunten spelen een (toekomstige) belangrijke rol? Tijdens een interactieve sessie zal Matthijs deze vragen toelichten.

Over de spreker

Matthijs Harmsen is Avansstudent bij de opleiding Business Innovation en is al sinds 2013 bezig met de bitcoin. Naast zijn studie werkt hij onder andere bij cryptocurrency broker BTC Direct uit Nijmegen.

Over de Academielezing

Aanmelden kan via het aanmeldformulier. Inloop op 21 februari om 19.00 uur met koffie en thee. Start lezing om 19.30 uur, einde om 20.30 uur.

De Avans Academielezing is voor iedereen met een honger naar kennis. De Academielezing vindt meerdere malen per jaar plaats bij Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1 te Breda en is gratis toegankelijk.