Civiele Techniek studenten winnen ENCI Studieprijs voor HBO

Tijmen Dekkers en Nol van Loon hebben de ENCI Studieprijs 2017 gewonnen. De studenten Civiele Techniek wonnen de prijs van de betongigant voor hun onderzoek ‘Wapenen vanuit BIM op de Bouwplaats.”

Lees hier het artikel op Punt.

De prijs van ENCI ondersteunt, beoordeelt en bekroont afstudeerprojecten waarin beton een prominente rol vervult. Het gaat om studies uiteenlopend van ontwerp tot en met onderhoud en reparatie, van betontechnologie tot betonmechanica en experimenteel en numeriek onderzoek. “Theorie en praktijk zijn in deze studie op een unieke wijze bij elkaar gebracht”, aldus de jury over het onderzoek van de Avansstudenten. “Het veldonderzoek toont aan dat het gebruik van Augmented Reality (AR) goede kansen biedt en dat de wapeningssector ook open staat voor deze ontwikkeling.”

750 euro

De inzendingen van de negen deelnemers dit jaar kwamen van studenten van de TU Eindhoven, TU Delft en Universiteit Gent, Hogeschool Windesheim, Hogeschool Rotterdam, Avans en van de MSEng opleiding van de Betonvereniging/Bouwen met Staal. Tijmen en Nol wonnen de prijs in de categorie hogescholen. De studenten winnen een bedrag van 750 euro.