Verrijkend programma bij Avans voor leerlingen van De Nassau

Avans Hogeschool en De Nassau in Breda breiden de samenwerking uit. Middelbare scholieren van De Nassau kunnen vanaf 13 september een verrijkend programma volgen bij Avans Hogeschool.

Succesvolle doorstroming

Havo 5 leerlingen met het profiel Economie & Maatschappij die een verrijkend programma willen volgen, gaan vanaf half september aan de slag met een project bij Avans Hogeschool. Met dit programma van de Nassau Academie krijgen zij de kans om zich grondig voor te bereiden op een hbo-opleiding.

Docenten van Avans geven op donderdag 31 augustus bij De Nassau een introductie van het speciaal samengestelde programma. Scholieren mogen zich vervolgens aanmelden voor het programma dat 6 bijeenkomsten telt. Op deze manier kunnen zij laagdrempelig de mogelijkheden bekijken bij de opleidingen Accountancy, Small Business en Retail Management, International Finance Management, Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, HRM, Commerciële Economie en International Business and Management Studies. Na afloop van de collegereeks ontvangen zij een certificaat als bewijs van deelname.

“Het is fantastisch dat wij de samenwerking met Avans op deze wijze intensiveren. Voor onze leerlingen betekent dit een verrijking van hun onderwijs en een betere oriëntatie op mogelijke vervolgstudies. Prachtig passend binnen Breda Studentenstad.” aldus Hans Teunissen, directeur Onderwijs van De Nassau.

Intensieve samenwerking

De Nassau werkt met hun Nassau Academie al langer samen met de Academie voor Algemeen en Financieel Management, één van de academies van Avans. De vraag naar kennismaking met meer opleidingen binnen het economisch domein zorgt ervoor dat twee andere academies die de commerciële en internationale opleidingen verzorgen, zijn aangesloten. De betrokken scholen streven ernaar om de aansluiting van het voortgezet onderwijs op het hoger onderwijs vlekkeloos te laten verlopen. In een andere periode neemt ook het technisch domein van Avans deel.