Studenten Human Resource Management zwaaien af met een 10

Dana van den Hof en Frederique van den Bosch, vierdejaarsstudenten Human Resource Management in Breda, hebben een 10 gekregen voor hun afstudeeronderzoek. Ze ontvingen naast hun diploma ook een bedrag van 500 euro.

Lees hier het hele artikel van Punt.

Dana en Frederique hebben onderzoek gedaan naar het collectief leervermogen bij Van Dijnsen Installatiewerken in Breda. De techniekbranche heeft te kampen met krapte op de arbeidsmarkt en de Avansstudenten hebben onderzocht wat er binnen Van Dijnsen moet gebeuren om het leervermogen van medewerkers richting te geven en te stimuleren.

Actieonderzoek

Volgens de beoordelaars valt de scriptie van de Avansstudenten om meerdere redenen op. Zo hebben de vierdejaars gekozen voor actieonderzoek om op die manier samen met medewerkers en management te zoeken naar de beste manieren om leren bij het bedrijf te vergroten. “De scriptie getuigt in zijn geheel van creativiteit en originaliteit. Er worden oplossingen gekozen die ‘buiten de gebaande paden’ zijn”, staat in de beoordeling.

De studenten hebben verschillende bronnen gebruikt die de opleidingsliteratuur sterk overstijgen en een eigen kijk ontwikkeld op de dimensies kunnen, willen en mogen.

Meer winnaars

Ook de afgestudeerde Thijs van der List van Accountancy ontving een bedrag van 500 euro voor zijn onderzoek naar ‘De ethische en juridische uitdagingen in het internationaal ondernemen’.

Simone van Neutigem en Birgit Nouwens van Bedrijfseconomie ontvingen de prijs voor hun onderzoek naar het optimaliseren van het financieel rendement van een vrije inloopvoorziening in opdracht van zorgcentrum HSB De Vijverhof.

De prijs voor beste afstudeeropdracht van 2017 voor de opleiding Bedrijfskunde MER ging naar Lenne van den Burg met haar scriptie ‘Van werkdruk naar werkplezier’ gedaan bij social media bureau Red Carpet.