Sjamaan uit Groenland bezoekt Avans Hogeschool

Angaangaq Angakkorsuaq bezoekt op 10 april Avans Hogeschool in Breda en geeft daar een lezing over duurzaamheid en persoonlijk leiderschap. De sjamaan uit Groenland is te gast bij FutureFields, een interactief platform dat de verbinding maakt tussen het onderwijs en bedrijfsleven. Het is dit schooljaar het derde evenement van FutureFields met dit keer als thema de verbinding tussen duurzaamheid en persoonlijk leiderschap. Doel is kennis en visie delen over de markt waarin de Avansopleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management zich begeven.

Eskimo Angaangaq

Angaangaq Angakkorsuaq, sjamaan, spiritueel leider en storyteller verzorgt de keynote tijdens dit evenement. Angaangaq is afkomstig uit één van de traditionele Eskimostammen uit Groenland. Hij vertelt zijn ‘story of life’ door aan te geven wat de impact is van de huidige (klimaat)veranderingen in de wereld en hoe dit zijn huidige leefomgeving heeft veranderd. Tijdens zijn verhaal laat hij zien waarom duurzaamheid geen hype is maar een must.

Economische Barometer Breda

Dat duurzaam ondernemen steeds belangrijker wordt, blijkt ook uit het onderzoek dat Avans deed onder 300 ondernemers naar hun duurzaamheidsgedrag. Uit dit onderzoek, onderdeel van de Economische Barometer, bleek onder andere dat een grote groep Bredase ondernemers zichzelf niet uitmuntend vindt op het gebied van duurzaamheid. Wellicht dat zij inspiratie kunnen putten uit het verhaal van Angaangaq Angakkorsuaq.

Career Event

Ook deelnemers van het gelijktijdig georganiseerde Career Event sluiten aan om naar de boodschap van de sjamaan te luisteren. Tijdens FutureFields wordt er na de keynote door een open dialoog interactie gezocht tussen publiek en spreker. Door het delen van kennis, kunde, expertise en ervaringen blijven alle partijen met elkaar verbonden.