Avansstudenten ontwikkelen app in opdracht van Nederlandse en Duitse politiek

Liberale partijen uit Nederland en Duitsland vinden dat het makkelijker moet worden voor inwoners om aan de andere kant van de grens te werken. Tweedejaarsstudenten Business IT & Management en Informatica hebben een app ontwikkeld die dit duidelijk maakt.

Foto: Wikipedia. Lees hier het artikel van Punt.

“De VVD en de Frei Demokraten hebben onze studenten opdracht gegeven Grenzapp te ontwikkelen”, vertelt docent Krijn Nagtzaam. “Zij vinden dat er teveel regels zijn die werken over de grens bemoeilijken. Bij de kick-off vertelde een Duitse politicus dat zijn opa makkelijker in Nederland aan het werk kon dan mensen nu.”

Matching

De door studenten gemaakte app is vooral bedoeld als politiek instrument. “Het is een soort matchingapp die duidelijk maakt dat er in de regio Nordrhein Westfalen veel mensen werkloos thuis zitten terwijl er passende vacatures voor hen zijn in Limburg.”

De app is bedacht door studenten van het Challengeprogramma, een speciaal traject voor excellente studenten binnen de Academie voor Engineering & ICT. Grenzapp wordt 6 maart in Venlo gelanceerd in het bijzijn van Henk Kamp, minister van Economische Zaken en enkele Duitse politici.