Avansgebouwen LA, LB en LC vrijdag 2 december weer open

Vrijdag 2 december zijn de gebouwen LA, LB en LC weer open. Alle lessen gepland voor 2 december in deze gebouwen gaan door.

De brandveiligheid kon donderdag 1 december nog niet gegarandeerd worden. Daarom bleven de panden die dag gesloten.

Op woensdag 30 november raakte een waterleiding beschadigd door werkzaamheden op het buitenterrein bij de Lovensdijkstraat. Avans besloot daarop LA, LB en LC te ontruimen omdat de brandveiligheid en hygiëne daardoor niet meer gegarandeerd konden worden.

Door zand in de leidingen moesten cruciale onderdelen in het watertoevoersysteem vervangen worden. De wateraanvoer werd donderdagochtend hersteld. Vervolgens zijn alle leidingen en het pompsysteem doorgespoeld. En is er een controle uitgevoerd op het sprinklersysteem om de brandveiligheid te waarborgen.

De kwaliteit van het drinkwater is gecontroleerd en al het kraanwater is veilig om te drinken.

Nu deze werkzaamheden zijn afgerond kan Avans de gebouwen weer veilig in gebruik nemen. Studenten en medewerkers hebben vanaf vrijdagochtend weer toegang.

Tussen 10.00 en 14.00 uur staat er voor de deur van LA soep en warme chocolademelk klaar voor studenten en medewerkers.