Avans Hogeschool vervult 325 wensen ouderen

Avans Hogeschool brengt ook dit jaar weer honderden wensen in vervulling tijdens de Nationale Ouderendag op 7 oktober. In totaal ontving de organisatie 325 wensen van ouderen. Van een dagje naar de Efteling tot zweefvliegen. Zo’n 200 medewerkers en studenten staan paraat om de klus te klaren.

Naar Schiphol, een bezoek aan het Rijksmuseum, naar de dierentuin, naar het Dolfinarium, een tocht over de grachten van Amsterdam, zitten in een flight simulator, luisteren naar een klassiek concert, spelen met kinderen, een bezoek aan een militair graf, naar Feyenoord in de Kuip of gewoon een diner samen met de echtgenoot. Het is zomaar een greep uit de grote hoeveelheid wensen die Avans afgelopen zomer binnenkreeg.

Sociale en financiële ondersteuning

Nationale Ouderendag is een initiatief van het Nationale Ouderenfonds. Het initiatief is ontstaan omdat veel ouderen een persoonlijke wens hebben die zij moeilijk alleen kunnen uitvoeren. Zij missen sociale contacten of financiële middelen of ze zijn beperkt door hun fysieke gesteldheid. Voor hen is er dus de Nationale Ouderendag.

Organisator is de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) van Avans. Voor de studenten en de medewerkers van de academie is de Nationale Ouderendag onderdeel van het onderwijs. De dag is vanzelfsprekend bedoeld om ouderen te helpen, maar daarnaast heeft het nog een grote meerwaarde. En dat is dat de studenten rechtstreeks in contact komen met een belangrijke doelgroep van hun studie: de ouderen zelf.
Voor meer informatie over de Nationale Ouderendag in Breda en omstreken kijk op de website: ouderendagbreda.avans.nl

Het Nationaal Ouderenfonds

Het Nationale Ouderenfonds steunt kwetsbare ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de BoodschappenPlusBus, de Zilverlijn en de OuderenOmbudsman. Het fonds organiseert de Nationale Ouderendag voor de achtste keer. Voor meer informatie: ouderenfonds.nl.