2 Avansstudenten op Olympische Spelen

Het is het ultieme doel voor iedere sporter: de Olympische Spelen. Voor 2 Avansstudenten wordt die droom deze zomer in Rio werkelijkheid. Student Advanced Business Creation Lidewij Welten beleeft er met het dameshockeyteam een prachtig en spannend toernooi. Vrijdagavond 19 augustus staat zij met haar team in de finale. Minne de Vos, student Business IT & Management, komt in september in actie tijdens de Paralympische Spelen in Rio met CP voetbal.

Voor Avansstudent Lidewij Welten zijn de Olympische spelen in Rio de derde in haar carrière. Zowel in Peking als Londen won het hockeyteam met Welten goud. De Bossche student Advanced Business Creation is een ervaren en sterke kracht in de aanval. In januari werd ze uitgeroepen tot de beste hockeyspeler van de wereld door hockeybond FIH.

Een maand na de Olympische Spelen komt student Business IT & Management Minne de Vos uit Breda in actie tijdens de Paralympische Spelen in Rio met CP voetbal. Daarbij speel je 7 tegen 7 op een half voetbalveld. Het doel is kleiner en er is geen buitenspel. Door een hersenbloeding bij zijn geboorte is Minne de Vos rechtszijdig verlamd waardoor hij een mindere arm- en beenfunctie heeft. Hij maakte op het WK CP-voetbal al indruk door de openingstreffer te scoren tegen Argentinië. ”Rusland is oppermachtig in het CP voetbal, maar een zilveren of bronzen medaille moeten we zeker kunnen halen”, zegt Minne.

De Olympische Spelen duren nog tot 21 augustus. De finalewedstrijd van de hockeydames is op 19 augustus om 22.00 uur Nederlandse tijd. De Paralympische Spelen vinden plaats van 7 tot en met 18 september.