Paul van Kampen gaat innovatienetwerk Beagle leiden

Bedrijfsleven – met name mkb - en de kennisinstellingen in Brabant actief verbinden: daar gaat Paul van Kampen als nieuwe projectleider van Beagle Brabant mee aan de slag. Hij leidt het team van vertegenwoordigers van Brabantse universiteiten, hogescholen en bedrijfsleven om samen innovatie over de grenzen van sectoren te organiseren.

Met zijn energie, enthousiasme en uitgebreide ervaring met het versnellen van verandering, kan Paul van Kampen samen met de Beagle-partners sterk inzetten op de taken die voor Beagle zijn weggelegd. De komende periode ligt de focus van Beagle op het prille begin van innovatie. Het Beagle-team zoekt naar nieuwe ideeën en organiseert inspiratiesessies om ze verder te brengen. De sessies draaien om creatieve uitwisseling van ideeën tussen ondernemers, onderzoekers, docenten en studenten van universiteiten en hogescholen. Ze zijn beperkt van omvang, maar met een variëteit aan ondernemers en experts.

Paul van Kampen: ‘Innovatie, vernieuwing is een belangrijk thema. Soms kun je dat niet alleen of heb je extra kennis nodig. Beagle staat open voor alle innovatieve ideeën en vragen. We willen ze tot concrete projecten brengen en uiteindelijke tot nieuwe, innovatieve processen of producten.’

Innoveren door kruisbestuiving

Beagle Brabant heeft als eerste doel innovatie, en zoekt dat juist in verschillende bedrijfstakken. Zo vond de Gemeente Breda samen met Beagle de benodigde kennis van de hogescholen om in Breda systematisch te innoveren met nieuwe logistieke concepten. Twee andere thema’s waar Beagle mee aan de slag is gegaan zijn Serious Gaming & Leisure en het tegengaan van verspilling van talent.

Over Paul van Kampen

Paul van Kampen is werkzaam bij Delphi Mindconnection waar hij zijn kennis en ervaring inzet om veranderprocessen bij organisaties te versnellen. Die kennis en ervaring deed hij op in een veelzijdige loopbaan. Begonnen in het bedrijf van zijn vader in de kunststofindustrie, tot directiefuncties in grote internationale kunststof spuitgietbedrijven.

Meer informatie: www.beaglebrabant.nl