Expositie LAUNCH 2016 Kunstacademie AKV|St.Joost 2-6 juli

Ruim 200 studenten die dit jaar afstuderen aan de kunstacademie AKV|St.Joost in Breda en Den Bosch presenteren van zaterdag 2 juli tot en met woensdag 6 juli hun afstudeerwerk. Met deze expositie starten de afstudeerders hun carrière als kunstenaar of ontwerper. De exposities zijn voor iedereen vrij te bezoeken.

Breda

In Breda kan het publiek 5 dagen lang werk bezichtigen van de afstudeerrichtingen Beeldende Kunst, Illustratie, Animatie, Film, Fotografie, Grafisch Ontwerp en Ruimtelijk Ontwerp. De locatie in Breda is Beukenlaan 1.

Een extra spannend moment voor de studenten in Breda is op vrijdag 1 juli. Dan reikt wethouder Marianne de Bie in Breda de St.Joostpenning uit aan de beste Bredase AKV|St.Joost-afstudeerder. De St.Joostpenning is een prijs die wordt uitgereikt door de gemeente Breda. Naast een geldprijs van 2.500 euro ontvangt de winnaar de bronzen St.Joostpenning.

Den Bosch

In Den Bosch presenteren de afstudeerders van Beeldende Kunst, Grafisch Ontwerp en Illustratie hun werk. Ook de studenten van de Master of Graphic Design exposeren in de kunstacademie. Locatie is Onderwijsboulevard 215.

Het werk van de afstudeerders in ‘s-Hertogenbosch wordt niet alleen beoordeeld door docenten, maar ook door twee strenge jury’s. De Bossche studenten maken namelijk kans op de Jheronimus Award van de gemeente Den Bosch en de JBZ-Award van het Jeroen Bosch ziekenhuis. Beide prijzen bedragen 2500 euro en de winnaar van de JBZ-Award krijgt daarnaast de gelegenheid werk tentoon te stellen op de boulevard van het ziekenhuis.

Openingstijden

De exposities zijn gratis toegankelijk. Tijden: zaterdag 2 tot en met woensdag 6 juli van 11.00 - 18.00 uur. Op maandag 4 juli is er een avondopenstelling tot 20.00 uur in Den Bosch. Op dinsdag 5 juli is de expositie in Breda tot 20.00 uur te bezoeken.

AKV|St.Joost

In haar 200-jarig bestaan is AKV|St.Joost uitgegroeid tot een begrip in het kunstonderwijs. De academie geeft onderwijs aan zo’n 1200 aankomende kunstenaars en vormgevers in Breda en Den Bosch. De kunstacademie maakt deel uit van Avans Hogeschool.