Avans investeert in nieuwe onderwijslocatie

Avans Hogeschool heeft het kantoorgebouw Quadrium gekocht pal naast de hoofdlocatie van Avans aan de hogeschoollaan in Breda. Dit biedt de hogeschool de mogelijkheid om zoveel mogelijk activiteiten bij elkaar te brengen op één locatie.

De totale aankoopkosten bedragen 3,8 miljoen. Marja Kamsma, vicevoorzitter van het College van Bestuur van Avans lichtte de plannen al eerder toe in Punt: ‘We bekijken nog hoe we het gebouw het meest gunstig kunnen inzetten. Denk onder meer aan tijdelijke huisvesting aan de Molengracht, het gegeven dat iedereen de diensteenheden liever wat dichterbij het primaire proces wil zien en de faciliteiten die we nodig hebben voor bijvoorbeeld digitale toetsen.’ Streven is om in september 2016 een  deel van het gebouw in gebruik te nemen.

Kamsma benoemt dat ook de groei van de techniekopleidingen meespeelt: ‘We zijn er altijd van uitgegaan dat Lovensdijkstraat 63 ook als overloop gebruikt kan worden voor de andere Bredase opleidingen. Maar vanwege de groei van het aantal techniekstudenten op de Lovensdijkstraat zijn die gebouwen nu volledig ingezet voor de techniekopleidingen.’