Small Business and Retail Management speelt in op thuiswinkelen

Online winkelen is een flinke groeimarkt. In de eerste helft van 2015 stegen de online bestedingen met 18,4%. Om te zorgen dat het hoger onderwijs blijft aansluiten op de nieuwe digitale vereisten vanuit het werkveld, hebben thuiswinkel.org, bedrijfsleven en onderwijs de handen ineengeslagen en het actieprogramma ‘e-Academy’ gelanceerd. De opleiding Small Business and Retail Management van Avans in ‘s Hertogenbosch is één van die e-Academies.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: ‘De e-business-sector is een belangrijke aanjager van de Nederlandse economie, maar bedrijven ondervinden steeds meer problemen bij het vervullen van vele duizenden vacatures. Het bedrijfsleven heeft moeite om goed geschoold personeel te vinden.”

Toenemende zorgen over de instroom van voldoende geschoold personeel in de sector waren aanleiding voor het opstarten van e-Academy. e-Academy stelt zich ten doel om e-business integraal onderdeel te maken van opleidingscurricula van het hoger onderwijs door deze opleidingen op basis van vereisten uit het bedrijfsleven te certificeren.

Actuele kennis en kansen op de arbeidsmarkt

Carolien Giesen, adjunct-directeur van de Academie voor Ondernemerschap, Marketing en Innovatie waar de opleiding SBRM deel van uitmaakt, licht toe waarom zo’n certificering de opleiding versterkt: ‘We zijn trots dat de opleiding SBRM als een van de weinige opleidingen in Nederland het e-commerce keurmerk in ontvangst mag nemen. Het feit dat dit keurmerk wordt ondersteund en erkend door het e-commerce werkveld waarborgt dat onze  studenten tijdens hun studie voorzien worden van de meest actuele kennis. Het verhoogt hun kans op een succesvolle carrière in dat werkveld. In de toekomst zullen we onze samenwerking met Thuiswinkel.org op het gebied van e-commerce verder uitbouwen.