Ondernemers centrum Oss terug naar de collegebanken

Samen met Avans Hogeschool heeft de gemeente Oss een programma ontwikkeld om centrumondernemers het komende half jaar op verschillende manieren te helpen. Zoals het geven van speciale colleges Innovatie en Retail om hen te inspireren vernieuwend te ondernemen. Daarnaast gaan 11 studenten tijdens hun stage aan de slag bij ondernemers om te onderzoeken hoe deze vernieuwing vorm te geven.

Bijeenkomsten

Bij een kick-off ging de stageperiode van 11 studenten officieel van start. De aanwezige ondernemers en studenten kregen van Avans-projectleider Kees van Kaam een toelichting over het project en een college over duurzaam veranderen. In het najaar volgen nog een college over ‘Innovatie en ondernemerschap’ (15/10) en ‘Toepassen van veranderingen’ (09/11). De afsluiting van de stageperiode vindt plaats tijdens het seminar ‘Vernieuwend ondernemen’ op maandag 25 januari 2016. Tijdens dit seminar, waarbij alle centrumondernemers welkom zijn, presenteren de studenten hun onderzoeksresultaten en aanbevelingen.

Stage

De studenten volgen de opleidingen Advanced Business Creation of Small Business & Retail Management bij Avans in Den Bosch. Van september t/m januari 2016 lopen ze stage bij 12 centrum-ondernemers. Dat zijn Bloqq, Bogaerts Optiek, Christian Chocolaterie samen met Van Bakel Vis, De Winkel, Eigen Wijs, Ekoplaza, Hendriks Rijwielen, Koning Bodyfashion, La Colline, Twinkle Art, Voorafentoe. Centrum Management Oss heeft ook een onderzoeksvraag voor een stagiaire ingezet.