Avans in de prijzen bij GasTerra Energizer Award

De publieksprijs en de tweede plek bij de juryprijs van de GasTerra Energizer Award zijn voor Avans. Bouwkundestudenten Hester van Haalen en Jimmy Pieterson wonnen met hun herbestemmingsontwerp de publieksprijs en Advanced Business Creation (ABC) student Ludo Stanziani won de tweede prijs voor zijn ‘service tool’. Bron: Punt.

Inzicht in energieverbruik

ABC-student Ludo Stanziani won de tweede plek bij de juryprijs van de gasleverancier voor het inzichtelijk maken van energieverbruik bij kantoorgebruikers, meldt Punt. Zijn afstudeerwerk ‘blonk uit in uitvoerbaarheid en vernieuwing’, aldus de jury. Hij wint 2.500 euro met zijn onderzoek.

Publieksprijs voor herbestemming

De Bouwkundestudenten wonnen met de GasTerra duurzaamheidsprijs een reischeque ter waarde van 250 euro. Hun herbestemmingsplan voor de Metterswane, een oud kantoorpand op het stationsplein in Nijmegen, zit vol met duurzame snufjes zoals een kastuin en biovergister.