Gratis online colleges biobased economy groot succes

Meer dan 820 personen namen de afgelopen maanden deel aan een online collegereeks over de biobased economie. 115 behaalden het MOOC-certificaat. De deelnemers aan deze Massive Open Online Course (MOOC) zijn afkomstig van 5 continenten en meer dan 18 landen. De meesten komen uit Nederland, Brazilië en de Verenigende Staten. Het Centre of Expertise Biobased Economy sluit de MOOC af met een bijeenkomst op vrijdag 17 april voor de deelnemers en andere belangstellenden.

Volgend jaar weer gratis onderwijs

Het Centre of Expertise Biobased Economy is een samenwerking van Avans Hogeschool en HZ University of Applied Sciences. Ook volgend jaar start zij weer de Massive Open Online Course en ontwikkelt een MOOC roadmap 2016-2017. Met de Braziliaanse  universiteit PUC Minas bekijkt het Centre of Expertise of het mogelijk is om gezamenlijk een MOOC te ontwikkelen en uit te voeren.

Slotbijeenkomst

In samenwerking met de Provincies Zeeland en Zuid-Holland en het Poppodium Gebouw-T organiseert het Centre of Expertise Biobased Economy het slot-event van de MOOC Biobased Economy Introduction. Ook geïnteresseerden die niet deelnamen aan de MOOC zijn van harte welkom. Tijdens pitches presenteren bedrijven in maximaal 3 minuten hun innovatie en de vraag waar zij nog naar op zoek zijn om ideeën te realiseren. Herman Wijffels, voormalig bestuursvoorzitter Rabobank, en Rop Zoetemeyer, vicevoorzitter Stichting Biobased Delta, zijn de keynote-sprekers.

Programma

De Slotbijeenkomst vindt plaats op vrijdag 17 april, vanaf 15.00 uur in Gebouw T – Wilhelminaveld 96, Bergen op Zoom. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Meer informatie en programma.