Bands en dj’s strijden voor podiumplek op HBO Intro Festival

Verschillende bands én dj’s krijgen dit jaar de kans om een podiumplek bij de HBO Intro Festivals in Den Bosch en Breda te veroveren. Per stad strijden de bands in de Battle of the Bands, de dj’s in de Battle of the dj’s. Het HBO Intro Festival ’s-Hertogenbosch vindt plaats op 3 september. Het HBO Intro Festival Breda vindt plaats op 10 september.

Een aantal dj’s en bands krijgt directe toegang tot de Battles. Andere deelnemers gaan eerst een onderlinge strijd aan om een wildcard voor één van de Battles te winnen. Deze wildcards zijn te winnen door de meeste likes van het publiek te verkrijgen via social media. Een voorwaarde om mee te mogen doen is dat tenminste één deelnemer per band een HBO-student is. Ook de dj’s moeten studeren aan het HBO.

Aanmelden voor de Battles is mogelijk tot 20 april. De aanmeldingsprocedure, meer informatie en eisen staan op hbointro.nl

De Battles Breda

De deelnemers van de Battles in Breda maken kans op een podiumplek op het Bredase HBO Intro Festival op 10 september. Battle of the Bands Breda vindt plaats op 4 juni 2015 in het Hijgend Hert der Jacht Ontkomen. De Battle of the dj’s Breda vindt plaats op 28 mei in Proost.

De Battles ‘s-Hertogenbosch

De deelnemers van de Battles in ‘s-Hertogenbosch maken kans op een podiumplek op het Bossche HBO Intro Festival op 3 september. Battle of the Bands ‘s-Hertogenbosch vindt plaats op 3 juni 2015 in P79. Battle of the dj’s Den Bosch vindt plaats op 26 mei in Zomers&Zomers

Tijdens de Battle strijden maximaal 6 bands of dj’s tegen elkaar. Een deskundige jury beoordeelt hen. Deze jury bestaat onder andere uit een bekende artiest. Wie dat is, is nog een verrassing. Daarnaast brengt ook het publiek zijn stem uit. De act die de meeste indruk maakt op de jury en het publiek krijgt de titel winnaar van de Battle of the Bands of winnaar van de Battle of the dj’s en krijgt een plek op het podium tijdens het HBO Intro Festival. Entree voor de Battle is gratis.

De organisatie

Het HBO Intro Festival maakt de stad tot thuis voor alle eerstejaarsstudenten. Dit gebeurt door middel van het HBO Intro Festival waarin de studenten en de stad elkaar ontmoeten en ontdekken. Het festival wordt georganiseerd door studenten van Avans Hogeschool in samenwerking met de hogescholen NHTV, HAS Hogeschool, de Koninklijke Militaire Academie en Fontys.