Remedie tegen smartphoneverslaving

Studenten van de AKV|St.Joost in Breda binden de strijd aan tegen mobieletelefoonverslaving. Met hun idee zaten ze gisteren in het journaal van Omroep Brabant. Afgelopen weekend haalden ze met een artikel in NRC Next zelfs de landelijke media.

Anouk van Nieuwenhoven lichtte haar verhaal toe in het nieuws van de regionale televisiezender. De kunstacademiestudente werkte samen met 4 andere studenten aan een opdracht met als thema Wij tegen de wereld. Uit een brainstormsessie ontstond het idee van de telefoonkluis.

Waarschuwingsteksten

Het is een soort sigarettenpakje waar je je telefoon in kunt doen, volledig met waarschuwingsteksten. "Zodat je de verleiding 'm voortdurend te pakken beter kunt weerstaan. Want telefoons zijn net sigaretten, volgens de makers: we wéten wel dat whatsappen in gezelschap niet oké is, en toch doen we het. We zijn verslaafd", aldus Van Nieuwenhoven in de media.