Avans Hogeschool beste in ranglijst Elsevier 2014

Avans Hogeschool staat op de eerste plaats in het onderzoek 'Beste Studies' van het weekblad Elsevier. In de vandaag gepubliceerde ranglijst voert Avans de categorie middelgrote scholen aan. Vorig jaar werd Avans eveneens uitgeroepen tot beste hogeschool. Elsevier onderzoekt jaarlijks de tevredenheid van studenten over de hogeronderwijsinstellingen in Nederland.

De voorzitter van het College van Bestuur, Paul Rüpp, is trots dat Avans wederom met een groot aantal opleidingen in de top 3 staat. "Ten opzichte van vorig jaar zijn we met het aantal opleidingen op een eerste plaats zelfs gestegen in de ranking. Dat is het resultaat van een continu proces van kwaliteitsverbetering. Het is dan ook een bevestiging dat we de succesvolle koers die Avans voert vast weten te houden. Maar het belangrijkste is dat het onderzoek het oordeel van de student toont over de kwaliteit van het onderwijs dat we bieden."

Topposities

Avans Hogeschool behaalt met 11 opleidingen een nummer 1 positie. Een stijging ten opzichte van de 7 opleidingen die vorig jaar de eerste plaats behaalden. 5 opleidingen komen als tweede uit de bus en 5 staan op een derde plek. Van de in totaal 39 door Elsevier onderzochte voltijd bacheloropleidingen komen er 21 terug in de top 3.

Eerste plaatsen zijn er voor de opleidingen Accountancy, Bestuurskunde/Overheidsmanagement, Bouwmanagement en Vastgoed, Communicatie, Communication & Multimedia Design, Gezondheidszorgtechnologie, Informatica, International Business and Languages, International Business and Management Studies, Milieukunde en Technische Bedrijfskunde.

Zilver is er voor Bedrijfskunde MER, Bouwtechnische Bedrijfskunde, Business IT & Management, HBO-Rechten en Integrale Veiligheid. Op de derde plaats staan Bedrijfseconomie, Chemie, Commerciële Economie, Culturele en Maatschappelijke Vorming en Vormgeving.

Nationale Studenten Enquête

De ranglijst, die samen met onderzoeksbureau Researchnet is samengesteld, is gebaseerd op de uitkomst van de Nationale Studenten Enquête. Rond de 200.000 studenten gaven hun mening over bijvoorbeeld docenten, faciliteiten, toetsing en het rooster.