Volop media-aandacht kunstwerk Avansstudente

Kunstenares Jori van Boxtel (22) stond deze week volop in de belangstelling van de Eindhovense media. De net afgestuurde Avansstudente leverde dan ook een wel heel bijzonder afstudeerwerk af. Een stamboom met daarin de geschiedenis van de Lichtstad verwerkt.

Op de laatste dag van de eindexamenexpositie van de AKV|St Joost in Breda kwam nam zowel het Eindhovens Dagblad als de lokale televisieomroep Studio040 de moeite een kijkje te nemen bij het werk van Van Boxtel.

Ode aan de stad

Uit het verhaal van de inmiddels oud-studente van Avans Hogeschool blijkt dat ze haar werk graag terugziet in het stadhuis van Eindhoven. “Daar komen heel veel Eindhovenaren. Het is een ode aan Eindhoven dus wil ik dat zoveel mogelijk mensen het kunnen zien”, aldus Van Boxtel.