Student Bouwkunde op Omroep Brabant

Student Bouwkunde Shelly van Gogh speelt in het programma B.V. Brabant een hoofdrol met de Leerfabriek in Oisterwijk als decor. Een cameraploeg van Omroep Brabant maakte vandaag opnames. De regionale omroep zendt de aflevering over de opleiding van Avans Hogeschool uit op zondag 18 mei.

Geheel rechts Shelly van Gogh. Foto: Anika Spanninks

Herbestemming van oude panden met cultuurhistorische waarde, dat is waar Van Gogh zich op stort. De Avansstudent van de Academie voor Bouw en Infra (AB&I) was de afgelopen maanden en is de komende tijd druk in weer op het voormalig terrein van de Koninklijke Verenigde Leder (KVL).

Bijzondere plaats

Steeds vaker krijgen oude panden in plaats van de sloopkogel een herbestemming in het vooruitzicht. Het is in de wereld van de bouw en het onderwijs een groter wordend aandachtsgebied. Dat treft, want Omroep Brabant zoekt voor haar programma B.V. Brabant naar opleidingen die zich richten op toekomstige ontwikkelingen. En naar studenten met een bijzondere stage of afstudeerplaats. Vandaar de interesse in het plan van Van Gogh en de Leerfabriek, zoals het voormalig industriële complex in de volksmond heet.

Loftappartementen

De Avansstudent vertelt in de uitzending over het door haar en een collega student gemaakte plan voor herbestemming. Het draait om een van de panden op het KVL-terrein; het zogenaamde U-gebouw. In dit gebouw staan de komst van loftappartementen, horeca, ambachtsbedrijven en detailhandel met streekproducten op de rol.

Uitzending B.V. Brabant was op zondag 18 mei op Omroep Brabant. Bekijk de film.