Nominatie Libris Literatuurpijs

Robbert Welagen heeft met zijn vijfde roman ‘Het verdwijnen van Robbert’ een nominatie op zak voor de Libris Literatuurprijs 2014. De oud-student van AKV|St.Joost is een van de in totaal zes schrijvers die kans maken op de prijs.

De Libris Literatuurprijs gaat naar de auteur van de meest oorspronkelijke Nederlandstalige literaire roman van het afgelopen jaar. De jury, onder leiding van Paul Witteman, maakt op 13 mei de winnaar bekend.

Tragikomisch

'Het verdwijnen van Robbert' is een tragikomisch verhaal over liefde en vriendschap, over weggaan en niet willen aankomen. Op een unieke, originele manier speelt Welagen een delicaat literair spel – niet alleen met de lezer, maar óók met zichzelf.

Robbert Welagen studeerde in 2004 af aan de kunstacademie in Den Bosch. Naast zijn docentschap aan de Schrijversvakschool Amsterdam, schrijft hij over beeldende kunst en publiceert hij korte verhalen in diverse week- en opiniebladen.

Nominaties 2014:

Oorlog en terpentijn, Stefan Hertmans – De Bezige Bij