Sterke band universiteit Istanbul

De banden tussen Avans Hogeschool en de Maltepe universiteit in Istanbul zijn deze week flink aangehaald. Donderdagochtend vond in het verlengde daarvan een belangrijk moment plaats. Avans bestuursvoorzitter Paul Rüpp en zijn Turkse collega Kemal Köymen tekenden een nieuwe samenwerkingsovereenkomst.

Academie voor Sociale Studies in Breda (ASB) werkt al enige tijd nauw samen met het opleidingsinstituut aan de Bosporus. In 2009 al startten beide partijen een gezamenlijk programma met onder meer studentenuitwisselingsprojecten, stageplekken en afstudeerprojecten.

Veel werk

Volgens ASB-docent Collin den Braber, die samen met zijn collega Hayati Akdag de Turkse delegatie begeleidde, is op het gebied van sociaal werk nog veel werk te verzetten in Turkije. ‘Een daarin wil Avans een rol spelen’, aldus Den Braber.

Gastcolleges

De afgelopen week werden door een aantal Turkse docenten van de Maltepe universiteit 2 gastcolleges verzorgd. Özden Bademci trapte de week af met een college over de problematiek metstraatkinderen in Istanbul. Vandaag volgde een gastcollege van de Turkse docenten Sevil Atauz en Nurgun Oktik. Zij spraken over huiselijk geweld en maatschappelijke ontwikkelingen.