Sinterklaas in nopjes over weggeefactie schoenen

Onder het motto ‘niet wegzetten maar weggeven’ start Avans Hogeschool deze week met een wel heel bijzondere actie. Een actie waarover Sinterklaas nu al zeer tevreden is. Studenten en medewerkers worden opgeroepen massaal hun oude schoeisel in te leveren.

Hoe meer schoenen aan de goedheiligman worden geschonken, hoe meer opbrengst voor kinderen in opvangcentra van het Leger des Heils.

Op alle locaties van Avans Hogeschool zijn inmiddels opvallende inzamelpunten geplaatst. Aldaar kan iedereen zijn tweedehands schoenen kwijt. Zo simpel is het. Bestuursvoorzitter Paul Rüpp neemt zelf het initiatief en levert een dezer dagen zijn nette stappers in, waarna hij zijn dag op kousenvoeten vervolgt.

Pretpark

Met de speciale schoenenactie haalt Avans Hogeschool geld op voor de tweeduizend kinderen die in een van de opvangtehuizen van het Leger des Heils zitten. Zij worden allemaal verblijd met een mooi sinterklaascadeau; een dagje naar het pretpark. Iets wat voor hen niet vanzelfsprekend is en daarom extra welkom.

De schoeninleveractie ligt in het verlengde van de kledinginzamelactie waar Avans Hogeschool begin deze maand mee startte. Samen met Reshare, de commerciële tak van het Leger des Heils, wil Avans ook op deze wijze geld inzamelen voor een goed doel. Dat doel wordt later vastgesteld.